Online advertising specialist

Eindhoven | fulltime/parttime | MBO/ HBO | salaris op basis van situatie

  • Een baan met impact bij de marktleider met internationale ambities
  • Aan de slag bij een van de snelst groeiende bedrijven (5x FD Gazelle)
  • Veel vrijheid om de rol vorm te geven
  • Actieve rol in ontwikkeling van de online marketing strategie
  • Werken in een veelzijdig marketingteam met ieder zijn eigen specialisme

Dit is je dag als online advertising specialist

Je start je dag met een nieuw project; je gaat aan de slag met : een nieuw activatieplan met als doel de naamsbekendheid in een nieuwe regio te verhogen. Tijd om te sparren met de campagne marketeer om doelen en KPI’s op te stellen voor alle online kanalen en met de studio om je advertising assets op te halen.
Planning medewerker bekijkt planning
In de middag ga je aan de slag om advertenties te optimaliseren in de lopende campagnes. Je analyseert een aantal lopende tests en experimenten. Met nieuwe inzichten zet je direct een aantal nieuwe experimenten op in onze Google Ads. De best presterende tests van deze week neem je mee in de doorlopende performance campagnes in Google Ads. Zo werk je stap voor stap naar een gedegen en schaalbare campagne strategie.
Aan het einde van de dag heb je een meeting met de Senior Online Marketeer en het ondersteunende online marketing bureau. Samen bekijk je de grote optimalisaties in onze advertenties accounts die we samen hebben doorgevoerd; je kijkt naar de ROAS gestuurde campagnes, bekijkt optimalisaties in onze feed management tools en doet voorstellen voor de komende experimenten. Deze acties neem je me in de volgende meeting met de Google Accountmanagers om de roadmap te blijven volgen.

Dit vind je leuk om te doen als online advertising specialist

  • Je werkt constant, stap voor stap, aan de verbetering van verschillende online advertentie kanalen;
  • De (online) zichtbaarheid van internationale merken verbeteren;
  • Collega’s kunnen bij jou terecht met vragen over de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing en advertising;
  • Sparring partner voor het (online) Marketing Team, het Content Team, ons extern bureau;
  • Regelmatig te overleggen met accountmanagement van Google en Facebook voor de laatste product beta’s en advertentie best-practices;
  • Zicht hebben op trends en ontwikkelingen en deze vertalen naar kansen voor onze advertising aanpak;
  • Je bent constant op zoek naar nieuwe kansen op het gebied van advertising, maar kijkt ook kritisch naar de prestaties van landingspagina’s en content.

Hier ga je direct mee aan de slag als online advertising specialist

De afgelopen periode is er hard gewerkt aan de campagne aanpak van onze advertentie kanalen. Je gaat verder om deze funderingen uit te bouwen en te optimaliseren. Je analyseert onze lopende campagnes, bekijkt onze online marketing roadmap en gaat met best-practises aan de slag om hier invulling aan te geven. Ook duik je de data in om kansen te ontdekken die we beter kunnen benutten.

Dit krijg je als online advertising specialist

  • Een uitdagende functie met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie;
  • Een salaris passend bij je werkervaring;
  • 125% verdienen voor elke minuut overwerk, of gecompenseerd in vrije tijd (regeling 2023);
  • 25 vakantiedagen per jaar;
  • 8% vakantiegeld, je vakantiegeld wordt maandelijkse uitbetaald bovenop je salaris;
  • Deelname aan een zeer goed pensioenfonds (Detailhandel), tot wel 6x hoger dan bij andere werkgevers;
  • Reiskostenvergoeding, zelfs als je bij ons om de hoek woont;
  • Toegang tot meer dan 100 online trainingen om jezelf te blijven ontwikkelen.

Je bent

  • Mbo/hbo-geschoold; in de richting van marketing of vergelijkbare commerciële studierichtingen;
  • Iemand met een passie voor advertising, online marketing en data;
  • Toe aan een volgende stap binnen je carrière, wij denken aan minimaal twee jaar werkervaring binnen het vak; 
  • Goed in het gebruik van de Nederlandse taal en bij voorkeur ook in het Engels;
  • Resultaat- en oplossingsgericht;
  • Google Ads, Meta Advertising en Microsoft advertising kennen geen geheimen voor jou. Ervaring met andere advertising platforms zoals Pinterest, DV360 en tooling voor Feed management is een pre;
  • Ervaring met GA4 & Google Tag Manager is een pre

Ambitieus? Volop doorgroeimogelijkheden binnen ons bedrijf!

Dit wil je, solliciteer direct